Handlekurv 0

Salgsbetingelser & kjøpsvilkår 

 

Selger
Firmanavn: diamero as
Kontaktadresse: Postboks 37, 3249 Sandefjord
E-post: post@diamero.no
Telefonnummer: 45846131
Organisasjonsnummer: 815 378 822

Kjøper er den person som foretar bestillingen.


 

Priser og betaling

Vi benytter utelukkende Klarna til gjennomføring av betaling. Betaling gjøres direkte til Klarna, og eventuelle spørsmål om betaling, betalingsutsettelse, faktura,konto eller annet gjøre til Klarna (https://www.klarna.com/no – tlf 21018991).

Du er alltid dekket av Klarnas Kjøpersikkerhet

Ved delsending vil alle varer bli fakturert.
Du vil motta en ordrebekreftelse på mail så fort du har gjennomført kjøpet.

Kortbetaling

Du kan betale med Visa og Mastercard/Eurocard på diamero.no. Dette kan du gjøre ved å følge lenkingen til å «ikke oppgi personnummer» når du skal fylle inn din informasjon i kassa, eller følge lenkene på bekreftelsessiden etter du har fullført kjøpet. Da vil det stå en lenke med indikasjon om å «endre leveringsmåte». Da vil du finne frem til kortbetalingsløsningen.

Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom KLARNA, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode.

Kortnummer lagres ikke av diamero as etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på din konto. Om vi er utsolgt for en eller flere varer vil beløpet bli refundert av Klarna.

PS! Klarnas retningslinjer er at du ikke kan handle våpen, ammunisjon eller luftvåpen med kortbetaling. Da må du handle på faktura.

Kortbetalinger som feiler

Følgende kan være årsak om du ikke får betalt med kort i nettbutikken:
Du har ikke fullført signering med 3-D Secure.

Dette kan skyldes:

Betaling med faktura

Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Ved å velge Klarna faktura får du

Delbetaling med faktura

Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil Klarna sende ut en kontofaktura runt den 20. – 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. – 6. måneden deretter.

Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

Det taes forbehold om at prisen som fremgår på våre sider kan være feilaktig grunnet trykkfeil og/eller systemfeil. Du må være 18 år for å gjøre kort- og kredittkjøp i følge norsk lov. Opplysninger gitt i nettbutikken.
Vi tar forbehold om at diamero`s nettbutikk kan inneholde skrive-/trykkfeil. Vi tar også forbehold om at varer kan være utsolgt, eller at det kan forekomme feil i vår lagertelling. Kunden vil da få beskjed om dette så fort som mulig.

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger.

Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at vi anvender dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.

* Gjelder bare forbrukerkjøp og gjelder ikke for varer og tjenester som f.eks. flyreiser, evenement og spesialtilpassede varer.

** Mulighet for delbetaling tilbys bare privatpersoner.

Fraktvilkår oppgis under frakt og levering.


Angrerett

Angrefristen er på 14 dager fra den dagen du har mottatt varen. Angrefristskjema blir sendt sammen med varen.
Hvis du skal benytte deg av angreretten, må du fylle ut angreskjemaet og sende det sammen med varen, gaveesken og evt sertifikater. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Du må ta kontakt med diamero senest den dagen angrefristen utløper. Hvis avtalen gjelder en vare som er laget på bestilling eller en vare som har blitt gitt et personlig preg eller gravert, begynner angrefristen å løpe den dagen du har mottatt ordrebekreftelsen på din bestilling.

Angrefristen gjelder ikke hvis:
– Varen er satt i produksjon eller er under gravering i løpet av angrefristen med ditt samtykke
– Varen er blitt skadet f.eks fått riper, hakk pga bruk.
– Plombering har blitt fjernet

Når du benytter angreretten er du:
– Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som du mottok den. Du kan ikke bruke varen, men naturligvis kan du undersøke den forsiktig.
– Plomben/lappen som henger på varen MÅ IKKE fjernes.
– Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av deg, frafaller angreretten.
– Returporto må betales av kjøper.
– Pakken sendes tryggest med sporingsnummer.

Hvis du har andre spørsmål om angrerettloven, kan du kontakte forbrukerrådet i ditt hjemfylke. Internettadresse: www.forbrukerradet.no


Bytte varen

Hvis du vil bytte varen i noe annet eller andre størrelser, må dette gjøres innen 1 måned. Bytteretten gjelder ikke salgsvarer, spesial bestillinger eller varer som er gravert.
Før du skal returnere varen til oss må du fylle ut vårt returskjema som ligger under kundeservice «søk retur» nederst på forsiden. Der skal du skrive inn noe kundeinformasjon og hvorfor du sender varen tilbake. Alt du mottok fra oss skal sendes i retur. Det vil si varen med plombe/lapp som henger på, gaveesken og evt sertifikater. Varen skal være i den forfatning som da du mottok den, det vil si ubrukt.
Returfrakt må du selv bekoste med mindre varen er defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som klimanøytral servicepakke som kan spores, ikke som oppkrav. Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til deg.

Returadresse: diamero as, postboks 37, 3249 Sandefjord.

Pakker som ikke hentes innen fristen, blir returnert til oss. For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til kr 100,-


Reklamasjon

Hvis du oppdager en feil eller mangel ved varen du har mottatt, ber vi deg fylle ut vårt returskjema som ligger under kundeservice «søk retur» eller ring oss på telefon: 45 84 61 31 innen 14 dager.


Tilbakebetalingsplikt

Hvis du benytter deg av angreretten og vil ha pengene tilbake. Vil vi overføre dine penger senest 1 uke etter mottatt retur.